SHOPPING SINI ..JOM

Love Journey

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

17 April 2010

Hari pertama Tazkirah

Intro:

Welcome to my new blog, only new background and new face. Saya dah buat background sume, finally d upgrade lagi oleh....Credit to Hudy-Spread my Happiness.
I'm so happy with it. So Cute, I feel.!!

Cerita sebenarnya:

Hari ini adalah hari pertama saya sediakan penceramah Agama untuk para pekerja. Alhamdulillah segalanya berlansung dengan lancarnya. Untuk next week dan seterusnya Kuliah agama akan diakhiri dengan Class Al-Quran. Semoga segalanya diredhai. Sumenya bukan sempurna. Saya masih muda, masih belum berkahwin. Godaan datang dari pelbagai sudut. Saya berfikir sume ni selepas saya mula terjebak dala bidang perniagaan. Saya terfikir, saya perlu sediakan sesuatu kepada para pekerja dan diri saya sendiri. Ia juga sebagai sempadan dan persediaan saya untuk ke alam rumahtangga. Ilmu bukan hanya d class semasa kursus kahwin tetapi setiap hari saya perlu berlajar.

Begitu juga dengan setiap keputusan dalam hidup saya, juga berubah. Dulu saya selalu terfikir saya nak kahwin di usia 30tahun ke atas. Selepas saya pernah gagal dalam bercinta, saya tidak pernah mendambakan mana-mana lelaki untuk berada dalam hidup saya dan paling istimewa dalam HATI saya. Tetapi segalanya ketentuan. Ketika saya di dalam situasi yang penuh tekanan kerana saya perlu mengambil alih perniagaan keluarga, ketika itulah saya perlu berhadapan dengan situasi yang tidak menyenangkan. Bayangkan, setiap event yang saya pergi pasti saya berjumpa dengan LELAKI. LELAKI ITULAH yang ada berbagai kategori: sama ada suami orang, ustaz, lelaki bujang, Tunang orang, Bf orang. Ketika ini dugaan sangatlah hebat. Saya takut. Tiba-tiba ada yang call, ada yang sms, ada yang ikut saya ke kedai makan. Masa ini saya sedih sangat. Kalo lah saya sudah ada suami pasti tidak ada dugaan2 seperti ini. Kalo ada pun mungkin tidak sehebat ini, di mana situasi yang selalunya dilalui oleh gadis bujang seperti saya.

Rintihan saya AlLah s.w.t mendengar, Kerisauan saya Allah s.w.t mengerti. Akhirnya, ketika itu dia kenalkan saya pada seorang lelaki yang sanggup susah payah bersama saya. Walau dia sibuk macam mana pun, dia sanggup ikut saya ke hulu ke hilir membantu saya memperkenalkan PRODUK saya. Lalu, lelaki ini mengerti bahawa tidak manis dipandang orang jika kami tiada ikatan melakukan kerja bersama-sama. Lelaki itu adalah Mr.A saya. ALLAH s.w.t juga menganugerahkan FMIL yang baik hati, yang sanggup bersenkang mata menemani saya dikala saya sibuk memperkenalkan produk saya tidak kira masa dan tempat.

TERIMA KASIH SAYANG dan FMIL

Sekarang dia sudah bebas kembali menguruskan kerjayanya.


Kehidupan saya belum sempurna. Cuma dari segi kehidupan peribadi ia adalah HAMPIR SEMPURNA. InsyaAllah semoga ia sentiasa direstui-NYA.

Kerana itulah saya dan para pekerja cuba lakukan yang terbaik samada untuk diri sendiri, kerja, dan keluarga. =)

FMIL-future mother in law

2 comments:

Nurulhuda|Adlie said...

awn dah amik biz dah kan? all the best. okay dah siap blog nanti nak hamper rempah2 okey? hehe :)

ada org maybe love life dia pretty smooth, ada org byk dugaan sebelum jumpa dengan jodoh yg sebenarnya, dont look back to the past, move on and cherish ur love life.. insya Allah hudy doa semua selamat..

A W E E N N Y E said...

hahaha..
ok.
sukenya!!!!

anywy yap. dun look back.hehe