SHOPPING SINI ..JOM

Love Journey

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

09 February 2012

Perihal Kad Nikah Kedah Update!

Lama tak cakap bab kahwin dalam blog ni. Tapi harini nak update sebab hal ni baru diberitahu oleh kawan saya yang baru kahwin bulan 12. Kiranya masih pengantin baru..saya kan kategori pengantin lama.hehehe.

Ini entry lama dulu berkaitan kad nikah . So apa yang saya nak update adalah hal berkaitan syarat-syarat baru yang dikenakan oleh Pejabat Agama Kedah.

Sekiranya kita nak buat kad nikah, untuk pasangan pengantin yang kerja jauh memang korang akan suka sebab korang boleh hantar wakil untuk menghantar borang dan collect kad nikah. Dulu time saya pasangan pengantin kena pegi sendiri. Seterusnya untuk pengantin lelaki, gambar untuk submit buat kad nikah haruslah memakai songkok. WAJIB.

Ini untuk negeri Kedah sahaja. Negeri lain saya tak tahu =).

If ada berita yang lebih baru, saya akan cuba update untuk menolong pengantin-pengantin baru kita ni.

So kepada semua yang baru kahwin SELAMAT PENGANTIN BARU. =)

0 comments: