SHOPPING SINI ..JOM

Love Journey

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

15 November 2011

makan Vietnam @ Epi Kedua

Sebelum nak ke Vietnam banyak la tanya kawan sana sini dan tanya parent saya yang dah pegi. Bukan apa saya pertama kali pergi negara yang tak cakap "MELAYU" sendirian tanpa parent. GABRA tu ada =) Kiranya pergi ke Bali untuk honeymoon tak gabra lansung macam ni. Hahaha

Kami makan kat 4 tempat sahaja..Lepas ni kalo pegi lagi, banyak tempat kena teroka sebenarnya untuk makan.

Hari Pertama sampai kami makan Kedai Samsudin. Saya terus makan makanan vietnam "mee fa". Koteow Sup yang sangat istimewa dan ada dua sos yang harus dimakan bersama bersama ulaman dari Vietnam. Koyak-koyak masuk dalam sup. Uish sampai sekarang masih teringat. Kata-kata dari orang kuat makan macam saya. hihi. Suami seperti biasa nasi Goreng Ayam macam kita punya la....tapi itu yang dibedal =)Lunch pula kenyang je sebab asyik makan time TRIP MEKONG RIVER.


Tourist guide macam DAFI AF :p

Kenyang gila makan disini

Malamnya pula kami dinner di VN halal restaurant. Memang jaraknya 50m je dari Ben Than Night Market. Tak sempat snap picture sebab kami terlampau lapar dan keletihan. Letih sebab kami ke Sungai Mekong dan shopping again.

Hari kedua, breakfast kami ke perkampungan islam, yang penduduknya ada lebih kurang 1200 orang. Macam mana diorang kahwin?? Bila kami tanya, diorang cakap kawin dengan orang kawasan yang sama juga la. Kiranya ada dua tiga orang je yang kahwin dengan orang dari daerah atau negara lain. Dekat situ pun kami bertiga makan koteow sup juga. Nak layan laksa vietnam kebetulan hari yang kami pegi tu diorang tak buat. Sedey =(

Hari lain tau tak macam mana kami makan? call Kedai Shamsudin suruh delivery je ke Hotel. Add on RM3 je. Instead of nak ke kedai tu kena bayar teksi RM20. Bagus tak kami?

So di masa lain plan nak tambah jumlah kedai makan di sana dan jumlah tempat shopping. Jika diizin pergi lagi.Tempat bersejarah?? tak kisah lah pegi atau tak..Boleh mcm gitu? aishh!

0 comments: