SHOPPING SINI ..JOM

Love Journey

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

01 November 2011

Ho Chi Minh @ Saigon Epi Pertama

Pengalaman ke Vietnam untuk our anniversary 1st year.

Plan nak ke sana berdua, tapi lastly kami bawa lagi sorang ..siapa ye? kakak hubby. My kakak ipar la kan.

Sampai je Vietnam kami ambil teksi Vinasun. Cost taxi tu memang 7USD walau hotel mana kita akan stay. Hati-hati dengan taxi brand lain sebab akan jadi mahal dan sangat-sangat mahal. Lagi satu taxi yang boleh nak dalam Saigon adalah taxi ni. Kami hanya naik dua jenis taxi je. Beca sume tu janganlah naik. Silap haribulan rm100 ke atas yang akan melayang =)

Citer lawak, saya dah bagitau suami yang diorang BI pun tak boleh cakap. Tapi memang dasar peramah macam ayah mertua dia(ayah saya la), dia nak juga cakap dengan driver taxi. Apa lagi jadi la bahasa bisu "a, u aaa uu" pemandu taxi tu balas. Driver taxi asyik buat tanda goyang tangan yang dia tak faham dan tak leh cakap. Hahahaha. Suami yang tak putus asa, last-last cakap BM. hikhikhik.

So sampai sudah hotel.Disinilah kami stay untuk 3malam 3hari, bukannya 4 hari. Sengaja booked tiket untuk sampai malam sebab plan nak lepak dengan kakak dulu di KL. After balik dari Vietnam, my sis super busy.

Price hotel RM423 booked kat Agoda.com. Tq my bff, Sha sebab tolong untuk booked hotel since nak bayar kena guna credit card. Memang la dia dan husband pening, sebab kami asyik tukar. Sekejap hotel ni sekejap hotel ini. Sampai ambil masa 2 hari untuk buat keputusan. Ada katil size Queen 2biji lagi. Memang bilik pun besar dan sangat selesa. Dapat breakfast tapi kitaorang tak guna pun. Sebabnya??? nanti masuk part two lah saya citer=)



Depan Hotel kami New World Hotel..Make up Forever ada. Bawah Hotel kitaorang ada Shi Shiedo. Memang macam bukit bintang sebab Triumph sume tu pun jual tepi jalan je.

Ini view dari bilik yang kami stay.

*saya nak ke Penang jap*

sambung nanti

Next entry pasal makan. Yeay!

2 comments:

Leonora Halim said...

alahhh... kalo gi weekend sama mesti jumpa kat Ben Thanh kan kan kannn.. ehheeee

Darling Aween said...

Ya btol...sbb awn hari2 ke ben than sbb dekat..tapi hari2 jmpa org brunei and indonesia.last day baru jumpa malaysian....

Bila balik, parent tanya knp x lepak tepi sungai yg malam2 cntik dekat juga dgn ben than..adoii, trlupa..kena p lagi nnt insyaallah...