SHOPPING SINI ..JOM

Love Journey

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

05 January 2011

Make up cara saya

Sejak kebelakangan ni tetiba hari-hari rasa nak ubah gaya make up setelah sekian lama. Saya seorang yang simple, so hari-hari pergi keja pun make up light saja. Jarang nak pakai eye shadow kecuali la ada acara tertentu atau mak saya paksa suruh pakai. Dulu masa study saya lebih selesa guna compact powder dari brand shu uemura atau body shop then masa akhir-akhir nak belajar saya selesa guna yang dari MAC. Then baru ni untuk hantaran kahwin, saya ask for Shu Uemura.
Untuk make up saya tak kisah campur-campur brand tapi kalo untuk set pencuci muka saya lebih senang tidak campur brand untuk setiap kali tempoh kegunaan saya.

Apa-apa pun untuk eyeliner saya lebih selesa dengan body shop atau Shishiedo sahaja. Mascara pula saya selesa dengan satu jenis je dari AVON. Foundation pula MAC dan Shu uemura adalah paling bagus untuk kekal licin dan tidak bertepung di muka saya yang tidak comel dan cantik ini. =)

Apa yang saya bebel ni? kesimpulannya terasa nak shading muka dengan shading yang betol dan dan hari ini suka sebab dah beli shading yang selalu digunakan oleh make up artist (Hasil tilikan saya).Nak cuba la nanti. Rasa ringan je muka dan tidak rasa make up tu terlalu tebal. Bukan yang brand TV tu, yang tu rasa sebal dan berat muka.

psst: saya biasa make up pengantin untuk akad nikah.LOL! (cari gambar nak attach tak jumpa)





0 comments: