SHOPPING SINI ..JOM

Love Journey

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

24 January 2011

Kahwin dapat Bonus

Kalo nak kahwin, kawan-kawan minta hadiah apa pada orang? Saya haritu tak lah minta dari orang tapi base on kahwin orang lain diorang pernah cakap prefer duit. Saya ? Saya terima seadanya apa saja. Terima kasih semuanya yang sudi memberi hadiah. Terima kasih juga kepada kawan-kawan yang sudi beri duit.

Terima kasih juga yang tidak terhingga kepada....PRUDENTIAL... The Face Ucan Trust. Bukan niat nak menunjuk tapi niat agar kita tahu kelebihan polisi insuran yang kita beli untuk diri sendiri.

2tahun lepas, semasa saya masih belajar...mak saya call bagitau yang dia akan tukar insuran famili dari MCIS ke Prudential....Sebelum MCIS adalah AIA...Kiranya Prudential adalah company yang ketiga.

So saya tidak lah ambil peduli, kerana saya tidak arif tentang insuran. Insuran famili memang mak dan ayah yang uruskan dan saya tak pernah ambil peduli. Walaupun kak saya dah ambil Prudential sudah lama sejak 8tahun yang lalu semasa dia habis belajar, Sampailah saya habis belajar (dalam tempoh 2weeks after menganggur) menganggur ke?? saya tak reti dok diam. Ada juga saya jual macam-macam benda. =) Ketika ini saya ada terjumpa seorang chinese. Dia menasihatkan saya agar saya tahu tentang POLISI Insuran yang saya miliki sebab that girl pernah rugi duit begitu saja sebab selama dia bayar untuk anak dia Insuran pendidikan tapi walhalnya ketika dia nak guna untuk anak dia sambung belajar rupanya polisi berkaitan hal lain. So selama dia melabur sejak anak dia kecik, dia rugi begitu saja. Sebab bukannya Polisi pendidikan, sedangkan polisi kesihatan.(perlu ingat, better lebihkan sikit premium untuk kita miliki POLISI yang mempunyai PAKEJ yg lengkap)

So saya ambil keputusan nak siasat tentang Polisi saya. Ketika inilah saya ter "join" team tempat mak saya ambil Polisi untuk saya. Dalam tempoh satu tahun bersama Prudential (kiranya join Prudential sebelum saya fokus buat kerja sekarang) banyak yang saya tahu dan belajar.

Rupa-rupanya Polisi saya adalah untuk saving masa depan, Hayat, medical treatment dan juga hal-hal berkaitan dengan wanita. Ini yang Best... Saya akan dapat bonus untuk pernikahan atau bersalin jika saya melahirkan anak atau berkahwin dalam tempoh 2 tahun dari tarikh saya mual mencarum untuk Polisi Insuran saya. Masa tu saya tiada BF. So saya buat lawak dengan Mak.." che kena kahwin tahun 2010 sebab che boleh merasa bonus duit kahwin dari Prudential"..

Ketentuan Allah s.w.t. saya bertemu jodoh pada hujung tahun 2009 dan melansungkan perkahwinan pada 20102010..

Dan inilah hadiahnya..
SO, kepada gadis-gadis di luar sana... Mula la menabung mengikut saluran yang betul. Untuk masa depan kita juga. =)

Sekarang suami saya ambil alih tanggungjawab untuk membayar polisi ini. Tq cacang

5 comments:

hana yoriee said...

waahhh..seronoknya!! hana tak tau pun ada bonus utk kawen n bersalin..huhu..hana amek etiqa takde bonus2 tu pun..hukhukhuk..

Cik Puan Fia said...

bestnya..fia pun tgh plan nak ambik prudential gak..plan mane yang bagus ya

Darling Aween said...

hana: tu la...tapi boleh 2x jew..maknanya kalo utk awn dah clain tuk kahwin...awn boleh claim sekali lagi je untuk mana-mana anak yang bakal dilahirkan pada 2tahun dari tarikh 20102010....means leh claim untuk setiap tempoh 2 tahun
amount tetap RM1500

Darling Aween said...

fia: cuba la cntct agent yang terdekat..untuk plan awn nama PRU LADY PLUS..

prudential selalu upgrade service...mayb takde plan ni dan ada yang lebih bagus dari ni...try check out....sbb sekarang suami awn je yg fokus buat benda ni..awn dah tinggal setahun... =)

Cik Puan Fia said...

tq for info dear