SHOPPING SINI ..JOM

Love Journey

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

07 December 2010

Our Honeymoon

We go for honeymoon 10days after settle all the reception. Where we choose? not "we" but me. My husband have been there last year. But we decide to fulfill my dream from a long time since child. My dream was go to BALI for first honeymoon. So, luckily my hubby aggreed. Tq sayang!. Kami tak ambil pakej. Sebab tak sempat nak ke Matta Fair. So search kat internet tempat mana wajib pergi. Saya tak nak pergi melawat banyak tempat yang ada kuil. So hanya sekali saja Kuil yang kami melawat iaitu di UBUD dan ULUWATU(tapi tak naik temple). Selebihnya enjoy makan dan visit tempat yang indah-indah di sana. Saya tidak la rajin nak story sume tempat yang kami pegi. Sekadar kongsi beberapa keping gambar =)



Kami stay area UBUD. tempat ni kata penduduk di sana, bila bagitau kami menginap di UBUD pasti diorang cakap "oh, itu tempat orang honeymoon". Sememangnya nyaman sekali. Hari pertama jejak kaki kat airport, bagitau je dari Malaysia terus driver hotel tu cakap "wah UPIN dan IPIN". Memang la famous sampai hari-hari jumpa sesiapa yang tau kami dari Malaysia je siap cakap dialog yang ada dalam UPIN dan IPIN. Contohnya "Assalamualaikum" walaupun orang itu bukanlah islam. 90% penduduk Bali kan India =). Rasa terharu pula sebab mereka menganggungkan karya dari negara kita. Sampai je kat kereta dapat warm towel untuk lap muka sume biar segar. Ambil masa 1jam Lebih nak ke UBUD dari Denpasar. Sampai seperti biasa disambut dengan lilitan bunga, welcome drink yang sungguh sedap.


Masa tiba kat bilik ada bunga ros segar menanti atas katil.

Swimming pool di dalam bilik. Sungguh layan! Tiada siapa yang boleh nampak sebab depan swimming pool ni macam "gaung" dan pemandangan hijau yang indah.

Candle light dinner pada malam pertama. Sesungguhnya rindu sangat nasi goreng Bali sepecial yang kami breakfast setiap pagi di hotel.

Kami mandi bunga pada malam terakhir dan hari terakhir selepas spa di dalam villa.


Ni kami kat Coffe plantation. Kami minum semua jenis cofee yang ada. Hanya bayar untuk Luwak Cofee. Untuk 6 jenis yang lain free saja untuk diminum. Saya paling suka air chocolate. Perhg! lazat. Chocolate adalah produk atau pokok terbaru yang ditanam di situ. Saya paksa hubby hisap rokok kat situ, sebab nak suruh dia rasa macam mana rasa tembakau situ. Terus dia pening. Hehe. After both of us minum 7 jenis coffee ni, terus membuang air besar.


Nama tempat ni Tohpati Village. Disini kami banyak shopping untuk family members. Handbag dibuat dengan menggunakan Batik yang dilukis.Dekat Mas village ni kami beli ukiran kayu untuk letak our wedding ring. Ukiran ini berbentuk 5 jari dan kami minta di ukirkan nama dan date kami ke tempat ni.
DI Uluwatu ini kami boleh bekejaran dengan Monkey yang ganas. Hubby saya kena kejar. Hahaha. Kami ke situ untuk lihat matahari terbenam dan kami lihat tarian dan lakonan KECAK DANCE (mengisahkan Ramayana Epic). View untuk lihat laut kat bawah yang curam itu, sungguh indah.
Kami ke Jimbaran ni untuk candle light dinner. Makan dengan beratus-ratus meja berderetan di mengadap laut sambil diiringi nyanyian dan mainan muzik. Setiap meja ada pelayan yang setia menunggu. Kat sini kami habis Rm300 lebih. Sedap makan LOBSTER yang fresh. Slurp!

Ni Kintamani, Setiap 4 tahun gunung ni akan meletus. View ini masih ada kesan tanah hitam hasil dari gunung yang meletus pada tahun 2006.

Di Tanah Lot kami shopping baju untuk anak-anak buah.
Ini berlatar belakangkan PUB(yang baru) setelah yang lama di sebelah kiri saya meletup sehingga mengorbankan banyak orang.
Ini la tourist guide kami yang bawa kami jalan selama dua hari, selebihnya jalan sendiri =)

4 comments:

Unknown said...

iqa pergi bali sempena my engagement..memang besh sgt!!!!!!!!!
tak puas jalan2..nak pergi bali lagi!!!!!!

Darling Aween said...

memang best kan...!!! =)

So honeymoon iqa pegi tmpat lain la. hehe.nak itut!!

Aya said...

nice update! nmpk sgt best, ni yg trase nk gi bali jugak :D

Darling Aween said...

Aya: Sila pergi. two thumbs up!=)

Awn nak pergi bandar2 pula. Kalo boleh tak nak tempat ada pantai sbb umah hubby pun dekat laut dah.hehe