SHOPPING SINI ..JOM

Love Journey

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

07 November 2010

Khemah for my side @ 231010








Khemah sume dari Pak Ku. Half moon khemah dua biji dan khemah arabic 6biji.

Permintaan kami agar sume disusun menjadi "dewan" untuk memudahkan tetamu yang hadir. Takut juga sebab musim hujan masa wedding saya tempoh hari.

Meja Pengantin juga setting dari Pak Ku tapi hiasan meja saya DIY sendiri bersama dengan my BFF. Saya sudah draft lama ..apa hiasan yang saya inginkan. Bangun pukul 7pagi untuk set up hiasan fresh flower atas meja ni. Saya tak suka meja pengantin ada background so ayah suggest guna je mini air terjun kami as a background. Hasil?? adalah sangat suka..

Saya juga inginkan underlayer untuk halfmoon dan juga porch untuk pelamin luar saya.

Air cooler lebih kurang 10biji diperlukan sebab saya dah guna underlayer so kipas memang tak boleh guna.

Pak Ku boleh dihubungi disini.


TIPS:

jangan pegi pada satu vendor saja untuk mendapatkan sume benda. Contoh.. Saya memerlukan 20biji dome(entah btol @ tak ejaan saya :p) tapi Pak Ku takde. Saya nak yang besi mcm hotel tu. At last sampai jumpa juga di vendor yang lain.

Hiasan fresh flower untuk laluan utama seperti pintu gerbang dan walkway flower... saya serahkan kepada vendor pelamin luar saya.

Lantern saya beli sendiri 10biji pink dan 10biji purple untuk sesuai dengan tema saya. Saya beli sebelum bertunang lagi lantern ni =) (sudah pasti selepas majlis merisik saya)=p. Sume khemah termasuk BUKAN VIP pun saya gantung lantern ni. Khemah VIP tu nama VIP pun sampai pukul 1.00 saja selepas itu diserbu oleh orang ramai =)

Kenduri saya adalah masakan orang kampung gotong royong. Tapi bukan free tau. Tenaga diorang harus dibayar dengan setimpalnya. Then, sudah pasti orang kampung saya tidak dapat menampung sume kerja. So, kerja melayan tetamu di khemah VIP kami serahkan untuk vendor catering pula. Makanan untuk khemah VIP dari jam 12-1 adalah dari catering juga.

Makanan untuk resepsi malam adalah dari catering juga.

Pentas utama untuk acara nyanyian dan ghazal parti sebelah malam adalah hasil gotong royong ayah and the gang. Sayang ayah!. Terima kasih.Masa memula saya fikir boleh ke diorang ni? hasilnya?? sangat besar.! best dan kukuh.

PRASAAN SAYA:

Setelah penat lelah saya ke sana sini mencari bermacam-macam vendor untuk melaksanakan impian saya akhirnya terlaksana juga.

Keadaan agak kelam kabut masa peak time pukul 1-3 tu, ramai sangat sampai ada blogger yang tak leh nak makan. Sori sangat.!! Tapi saya harap blogger yang lain dapat makan ye. Macam Yana, saya happy sebab saya rasa lama dia stay di umah saya melayan diri sendiri dan En.Tunangnya. =). Thanks ya!

Orang yang bertugas menjaga doorgift tetiba kena warded dua orang. Diorang ni adalah orang harapan saya. Sebab saya dah tak sempat nak briefing pada orang lain dalam keadaan singkat tu. So.. sampai sekarang saya belum habis lagi tawaf kedah untuk bagi doorgift. Tergendala dengan banjir dan honeymoon saya sebentar.

P/S: saya sempat edit satu gambar saja..tetiba rasa letih =(

will be continued

4 comments:

|Liyan| said...

sis.. nak u review make up from emy.... nanti nikah dia make-up kan yan....huhuhuhuhu... plz review..

Darling Aween said...

http://aweennye.blogspot.com/2010/10/20102010-event.html

...liyan check out entry di atas... =)

awn mmg pilih utk make up over sket akad nikah sbb nak seri lebih =)

mcm mana ye nak cakap...hasil tu puas hati.

Malam berinai awn betukar 2 baju..setiap baju muka awn len-len dia buat ikut konsep yg awn nak mmg puas hati...

hari akad nikah nmpah tebal sgt sbb awn nak..

then hari utk ke side lelaki pula tak tebal sgt....tapi maintain smpai malam tak berlepok lansung =)

|Liyan| said...

kak aween, bleh tak email yan... email picture yg amy make up if u dont mind.... and costing MUA amy.... huhuhuhuhu...

Darling Aween said...

boleh je.tapi pastikan kesabaran tinggi nak tunggu email...okeh?
hehe,sibuk sket