SHOPPING SINI ..JOM

Love Journey

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

24 July 2010

TQ Sayang

Dulu masa kami tiada apa-apa hubungan, then he said

"why not we fall in love? and get married??"....

Saya terkejut. Sepanjang saya mengenalinya, saya tahu macam mana dia perlu menjaga ibu dan kakak(dia tiada ayah). Bukan apa, dia baru start bekerja..setelah habis blajar tidak sampai satu tahun tetapi dia dah nak kawin. Macam-macam fikiran saya, btol ke? bole ke? sbb perkahwinan bukan belanja yang sedikit.Saya pula tidak suka bercinta(saya sudah serik). Maknanya kalo saya bagi jawapan Ya maka saya perlu kawin dengan dia.

Setelah 4bulan dari tarkh dia usulkan cadangan itu, terus dia bagitau mak dan ayah saya disusuli majlis merisik dua minggu selepas itu.

I'm not force him....tapi saya nak tengok mampu ke dia penuhi my demand. Lebih kurang kejam juga la...saya tetapkan wang hantaran, mas kahwin dan harga cincin.Kebetulan my parent memang jenis tak masuk campur bab ni. Saya tak nak dia rasa mudah sebelum kahwin. Biar dia rasa lebih tanggungjawab.

Alhamdulillah hingga ke arini.. saya memang nampak Mr.A bekerja keras untuk pastikan apa yang saya ingini dapat dia penuhi. Rezeki juga semakin murah, syukur ke hadrat Illahi. Sepanjang tempoh pertunangan kami yang usianya hanya 7bulan ni, dia terima bonus 2x.
Sume bonus dia masukkan ke account saya(dengan harapan dia takkan guna).

So saya tidak khuatir lagi sekarang(seperti mana saya khuatir dahulu). Dalam tempoh yang semakin hari semakin sikit jumlah hari untuk ke hari perkahwinan, rezeki semakin dimurahkan. AMIN YA ALLAH!!




2 comments:

MY said...

Alhamdulillah... We always pray for the good things to come.

Darling Aween said...

=)