SHOPPING SINI ..JOM

Love Journey

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

09 May 2011

Makanan Yang berbeza

Entry kali ini saya nak cerita pasal makanan. Berat badan bertambah-tambah. Bukan sebab pregnant tapi sebab makan. Saya adalah pencinta nasi. Risau sungguh dengan keadaan saya tapi saya cuba kurangkan nasi, tapi saya tak boleh tolak nasi 100% sebab saya akan jadi tak tentu arah kalo dalam masa satu hari saya tidak menjamah nasi.

Saya stress sebab sebelum kahwin saya rilex je kalo diet. Adoiila...

Kenapa tajuk berbeza???

Suami dan mak mertua, dalam masa satu hari tak makan nasi tiada masalah.... Kalo dah jamah Laksa, memang mereka dah kenyang. Saya pula, kalo makan laksa maka nasi pun saya nak makan.

Suami saya membesar dengan budaya Laksa. Dulu sebelum couple, saya selalu gelak kalo saya ajak dia teman saya makan, dia akan cakap kenyang sebab sudah sarapan laksa dirumah.

Semalam mak mertua saya cakap, dia kenyang dan tak nak makan apa-apa tapi tetiba ke dapur dan makan laksa. hmmm... macam-macam. Tapi bila saya kahwin dengan suami saya, saya dapat tengok sendiri bagaimana laksa dibuat dan bagaimana cara pemakanan mereka.

Bukan kuah laksa ye, tapi laksa tu yg mak sedara dia buat sendiri. Then ada juga laksa gandum. Saya dah cuba juga yang gandum tapi tak kenyang lansung.hahaha

Diorang makan laksa dengan cara gaul dengan tangan dan campur dengan pulut udang/pulut bakar atau karipap inti kelapa tu. Sedap sgt bagi diorang. huhu


Updated: tudung khatam saya yg warna biru firus sudah dijual ye. thanks kepada pembelinya =)

2 comments:

Mohd Hafizd said...

salam, saya tgh berkawan ngn sorang gadis yang boley dikatakan berbeza dari segi pemakanan... saya suka nasik dia suka western...

cmne eh? any advise...

Darling Aween said...

salam..hai hafidz..comment?? mm, susah juga mcm ni...mungkin macam ni la..pegi tempat yg kalo boleh ada dua2 jenis makanan, senang nak dating sket =)

kalo syg dia, ikut je apa yg dia nak walaupun time tu kita memebrontak nak nasi. lepas je dia mkn apa yg dia nak, ajak dia teman mkn nasi pula..

biasalah setiap org pola pemakanan yg dia dah biasa dari kecik mmg berbeza...

susah nak ajak org follow cara kita melainkan saling faham dan paling penting dia sendiri akan ubah dan ikut cara kita..ini memang bonus