SHOPPING SINI ..JOM

Love Journey

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

03 March 2011

Pelaminan Untuk Resepsi Siang





Since masa tunang, saya tempah mini pelamin pada butik ni so terus saya dah janji untuk pelamin masa kahwin juga. Bukan saya yang janji tapi mak saya. So benda ni macam complicated sket. Segala idea dan impian saya tidak terhasil dalam pelamin ini. Cuma jadi lebih kurang sahaja dengan impian saya.

Siapa yang pernah baca blog saya, mesti tahu saya ada lagi satu pelamin di dalam rumah. Kenapa ada dua??

Pertama sekali saya dan mak inginkan pelamin akad nikah sejurus selepas ayah usaha keras untuk memastikan impian saya untuk melansungkan acara akad nikah di rumah tercapai. Kedua, saya inginkan photobooth di dalam rumah saya pada hari resepsi berlansung. Ketiga, saya juga ada impian untuk menghasilkan pelamin yang berkaca-kaca..walau tak banyak tetapi at least ada di pelamin saya.

Seterusnya ke empat, saya dapat rasakan seperti impian saya untuk pelamin di luar seolah-olah takkan berhasil. Hati kecil saya sudah merasakan hal ini dari awal. Maknanya KEMUNGKINAN BESAR tuan pelamin tu akan buat seperti mana yang dia nak dan bukan seperti yang saya inginkan.

So saya cepat-cepat berbincang secara teliti dan dari hati ke hati dengan Paksu (pemilik Syam Sya'is-yang saya amanahkan untuk buat mini pelamin akad nikah) apa yang saya perlu lakukan agar saya TIDAK TERLALU KECEWA. Maksud saya disini, saya dapat rasakan ada sesuatu yang tak kena dengan diri Tuan pelamin di luar....Saya rasa dia akan hasilkan pelamin bukan dengan idea dan hasil impian saya selama ini.

So saya buat keputusan begini selepas berbincnag dengan Paksu sebab dia memang memahami kehendak saya dan keinginan saya. Keputusannya adalah, biarkan saja Tuan Pelamin di luar hasilkan pelamin seperti mana yang dia nak DAN BUKAN SEPERTI yang saya nak. Sebab saya perlu menjaga nama baik ibu saya. Sebab ibu saya yang deal dengan Tuan itu.

So dari mini pelamin, photobooth dan pelamin yang ada unsur kaca maka terhasillah pelamin ini. Gambar di bawah adalah semasa acara akad nikah. Guna kain belakang warna biru sebab ikut tema yang saya inginkan.
Kiranya tutup dahulu gambar kami berdua yang dijadikan background untuk dijadikan photobooth pada resepsi siang dan untuk kegunaan acara resepsi sebelah malam. Bila buka je kain biru itu, bunga melur, buang bunga pahar biru dan bunga hidup yang saya spray juga warna biru digantikan dengan bunga fresh warna putih maka terhasil lah pelamin di bawah untuk digunakan pada 231010(our reception day and night)


Keputusannya adalah, pelamin luar memang lahir TIDAK mengikut idea dan keinginan yang saya sudah bagitahu sedari awal lagi. Dari segi bunga, kerusi dan lain-lain tidak mengikut apa yang saya nak. =(

Pelamin dalam rumah dan mini pelamin saya tetiba bertukar MENJADI TIDAK MINI sebab besar, hehehe adalah sangat menggembirakan hati saya sebab impian saya tertunai juga.

Walau segalanya tidak sesempurna yang kita inginkan tapi kita harus senyum riang

3 comments:

fainie_riz said...

wow cntik nye pelamin dlm umah tu..gojes

syazana said...

Serius cantik pelamin dalam rumah tu.
Alamak kerisauan juga,mudah2hanlah Pak andam tu memahami pelamin impian saya...

A W E E N N Y E said...

faini: selamat paksu dpt ikut kehendak saya =)

syazana: mudah-mudahan segalanya selamat k..jgn riso..keep berbincang secara serius dgn Pak andam na