SHOPPING SINI ..JOM

Love Journey

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

02 April 2010

SEdih

Saya tak pasti kenapa sejak dua hari ini, saya rasa sedih. Sedih bila saya bayangkan yang saya akan berkahwin nanti. Sekarang hanya saya yang tinggal dengan mak dan ayah saya. Saya tak dapat bayangkan kalo saya sudah kahwin nanti dan saya akan tinggal dengan suami saya. Walaupun kami dah deal untuk gilir-gilir tapi still saya dapat bayangkan betapa sunyinya ibubapa saya semasa saya tiada. Sekarang ni pun, kalo saya kuar balik malam pun bonda dah ngadu dah yang dia rasa sunyi. Semalam saya, ayah dan bonda makan bertiga di dapur. Kadang-kadang, saya dan bonda saja yang makan di dapur. Kalo lah nanti giliran saya bersama keluarga sebelah suami, macam mana bonda??? (air mata dah bergenang taip entry ni) dia nak makan dengan siapa??. Saya akui saya manja dengan mak dan ayah. Saya selalu tidur dengan diorang. Dulu saya study d KL, balik je cuti sem saya akan tido dengan diorang. Tapi segalanya berubah sejak saya dah nak bertunang. Saya nak cuba kuatkan prasaan saya, cuba jauh dengan diorang tapi jauh d sudut hati saya, saya amat sedih. Saya bukan saja manja dengan ibubapa, malah dengan anak buah saya yang kecik-kecik pun saya rapat. Diorang selalu datang umah tido dan main dengan saya.

Saya masih ingat beberapa hari lagi saya nak bertunang haritu, seperti biasa saya selalu kuar dengan bonda dan anak2 buah saya (tapi haritu anak buah yang kecik- darjah 2). Tetiba anak buah saya cakap "nanti Teh Ween dah kahwin, Teh Ween dah ada Teh A, kami ni macam mana??". Adoi sebak tu menikam kalbu saya. Saya sebak tak boleh nak cakap apa then bila saya tengok air mata bonda dah mengalir laju je. Saya nak cover, laju je saya cakap "rilex la Teh nak bertunang saja dan kahwin nanti pun bukan Teh nak tinggal sume".

Apa pun yang saya rasa, Mr.A tu yang terpaksa berkongsi saya dengan famili saya =p. Bukan famili saya yang terpaksa berkongsi saya dengan bakal suami saya. hehe

3 comments:

NoRr said...

hukkk...sedey jugak if melibatkan mak ayah ni kan aween..i pun sedey jugak sbb my mak is home alone...my ayah sudah meninggal when i was 2.i'm the youngest in the family n now tinggal pulak sorang2 di negeri orang. merantau mencari rezeki(ewah ayat)basically, i pun selalu jugak takot mak i rasa keseorangan..i will call her setiap 2 hari just borak2.sia kat penang sorang, i selalu risau...masa i bertunang dulu she hugged me and mengalirkan jugak air mata...so sedey lah jugak...*sigh*

Leonora Halim said...

itu biasa Aween.... tapi sayu mak bapak akan hilang bila tgk anak gadis dia happy dgn suami pilihan... :) i'm sure bila kawin kita tak membelakangkan mereka... :)

p/s: kalo suami tak nak share ngan family, pok-pok dia.. :)

Darling Aween said...

hehe..hanya kita yang tahu sedih itu macam mana.