SHOPPING SINI ..JOM

Love Journey

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

08 March 2010

Diet atau nak mAkan??

Hari ni saya period pain, so saya menjadi seorang yang paling beremosi d abad ni. Bukan setakat itu, malah hari ini adalah hari kedua saya mendietkan diri. Ya Allah, seksanya. Sebabnya bila saya period, confirm saya makan gila-gila. Tapi minggu ni saya hanya boleh menjamah makanan berunsur protien sahaja dan hanya dua kali saja masa makan. Aduh. Ni sume plan diet yang diberi oleh Doktor. Apa yang saya boleh makan??? Telur, tempe, ikan, ayam dan direbus, dipanggang atau digoreng menggunakan minyak jagung sahaja. Oh my GOD. Saya tak tahan rasanya nak berlansung keadaan ini sehingga 5 hari lagi.

Bayangkan dari pagi saya perlu buat keja aktiviti luar. Kebas segala kaki, tangan dan otot nak senyum pun dah tak berfungsi. SEBAB SAYA TERLALU LAPAR. Tapi siapa yang faham? ibu? Mr.tunang? huh.!! diorang makan sedap-sedap depan saya.
Saya sedih. Saya perlukan sokongan untuk saya terus bertahan kerana saya inginkan badan saya yang dulu...

Notis: Minggu kedua baru saya boleh menjamah sayuran. Minggu ketiga barulah saya boleh menjamah buah-buahan.

No more my teh ais, my nasi putih daging merah, my nescfe ais, my goreng pisang(makan sama-sama dengan my staff), dan paling penting no more breakfast dan lunch (masakkan bonda saya)

8 comments:

cik yana said...

aween

mula2 mmg seksa skit..but i'm sure lama2 u akan kurang rasa lapar..sbb skrg perut dlm proses nk kecikkan kantung apa yg kita mkn.sbb tu terasa sg laparnye..sabar ye..hehe..chaiyok2!

Darling Aween said...

wuaa...parah ni...good luck to me..hehe.tq

Nurulhuda|Adlie said...

hehe aween, no more teh ais, xpelah pasti boleh survive punya, percaya diri sendiri okeh.. ;)

Elya Roza said...

aween..mana boleh diet mcm tu...tu diet tak sehat tau...kang takot one day tak tahan sgt, main bedal blik makan2 hu3...
mcm elya dulu diet pakai korset...sampai sekarang maintain je...bila pakai korset, automatically kita dpt tahan nafsu makan tu. kalau mcm aween buat ni, terpaksaa tahann makannn....kesiannnyeee...

Leonora Halim said...

alamak aween... tahan makan mcm ni, nanti buat u lagi lapar at the end, kang bedal more than u should... eat 5 - 6 times a day in a very small portion... drinks lotssssssss of plain water...

Darling Aween said...

tq for all ur advice.awn akan bertahan utk tempoh sebulan selepas itu awn diet secara normal (erkkkkkk).huhu.
sebab diet sec normal TIDAK BERKESAN pd awn. selalu bedal.huhu

Anonymous said...

aween kena kuat..tabah diri aween..ingat usaha tngga kejayaan.bersabar n bersabar...tiada lg yg mustahil dlm dunia skrg.kata kan lah dah berjaya turun kan berat badan,aween akan rs puas dgn usaha aween.

Darling Aween said...

good luck to my self